Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
afterhourpower1 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:28:
Ik zoek een oud pc-spel, waarschijnlijk eind 99 of ergens tm 2004. Was een first persoon 3D shooter. Het begon dat je een space marinier was en je landde samen met andere mariniers op een planeet ofzo. Toen ging je volop in de aanval al schietend door jungle ruines en je kwam ineens een gigantische dino? tegen. Sorry de herinnering is wat vaag, dus mijn omschrijving ook. Was wel een AAA titel volgens mij, want ik had hem van een illegaal cd’tje
Turok? Outcast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Jvzelm
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik zoek een Windows computerspel van rond 2000-2005 denk ik. Je hebt een basis en dan kun je per tourbeurt een raket schieten naar een andere basis. Dan krijgt je per afgeschoten raket een reactie van de eigenaar van basis geloof ik in een schermpje. Het duurde heel lang om te laden op een 486 computer. ik heb niet veel maar weet toevallig een van jullie welke naam van het computerspel het is?

Met vriendelijke groet,
Jan van Zelm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 17:04

Khaine

Python liefhebber

Jvzelm schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:22:
Ik zoek een Windows computerspel van rond 2000-2005 denk ik. Je hebt een basis en dan kun je per tourbeurt een raket schieten naar een andere basis. Dan krijgt je per afgeschoten raket een reactie van de eigenaar van basis geloof ik in een schermpje. Het duurde heel lang om te laden op een 486 computer. ik heb niet veel maar weet toevallig een van jullie welke naam van het computerspel het is?

Met vriendelijke groet,
Jan van Zelm
Heb je ook een perspectief? 3D of 2D? Van de zijkant of eerstepersoons perspectief? Heden of toekomst? Etc. etc.

EDIT:
Deed het een beetje denken aan Sorched Earth?

[ Voor 4% gewijzigd door Khaine op 30-05-2021 15:31 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:18
Jvzelm schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:22:
Ik zoek een Windows computerspel van rond 2000-2005 denk ik. Je hebt een basis en dan kun je per tourbeurt een raket schieten naar een andere basis. Dan krijgt je per afgeschoten raket een reactie van de eigenaar van basis geloof ik in een schermpje. Het duurde heel lang om te laden op een 486 computer. ik heb niet veel maar weet toevallig een van jullie welke naam van het computerspel het is?

Met vriendelijke groet,
Jan van Zelm
Dus turn based? En was het top down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 17:22
Jvzelm schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:22:
Ik zoek een Windows computerspel van rond 2000-2005 denk ik. Je hebt een basis en dan kun je per tourbeurt een raket schieten naar een andere basis. Dan krijgt je per afgeschoten raket een reactie van de eigenaar van basis geloof ik in een schermpje. Het duurde heel lang om te laden op een 486 computer. ik heb niet veel maar weet toevallig een van jullie welke naam van het computerspel het is?

Met vriendelijke groet,
Jan van Zelm
Klinkt als Nuclear War: https://www.mobygames.com/game/nuclear-war

Wel een Dos spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Jvzelm
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-05-2021
Bedankt voor de reacties. Ja het was turn based. Het was zeker op windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 11:38
Ik moet ook meteen aan Scorched Earth denken, maar daar zijn meerdere clonen van.
Staat ie hier tussen?
Wikipedia: Artillery game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 17:22
Of misschien deze browser flash game? YouTube: World Domination (PC browser game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Mayraine
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-06-2021
Ik was met een vriend oude games aan het bespreken en kreeg opeens herinneringen aan twee games die ik echt heel lang geleden (2000-2005) heb gespeeld, maar nu kan ik ze dus absoluut nergens meer vinden op het internet. Het betreffen de volgende twee games:

1. Hoofdkarakters zijn twee kleine wezens/dieren. Het betreft het sprookje van Repelsteeltje waarbij een meisje in een kamer zit opgesloten en goud kan spinnen van hooi. Je moet puzzels oplossen.

2. Karakters zijn allemaal aparte wezens. Er is een standbeeld van steen maar dat is eigenlijk ook een van die wezens. Door puzzels/opdrachten op te lossen wordt deze persoon stukje bij beetje weer normaal. Hele vage beschrijving, excuses. Wat ik nog wel goed herinner is iets met Humpty-Dumpty (het ei). Ik weet niet of dit helpt XD

Op dit moment begin ik ook deels te twijfelen of deze games wel echt hebben bestaan haha maar indien ja, dan hoor ik graag welke het zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
Mayraine schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:44:
Ik was met een vriend oude games aan het bespreken en kreeg opeens herinneringen aan twee games die ik echt heel lang geleden (2000-2005) heb gespeeld, maar nu kan ik ze dus absoluut nergens meer vinden op het internet. Het betreffen de volgende twee games:

1. Hoofdkarakters zijn twee kleine wezens/dieren. Het betreft het sprookje van Repelsteeltje waarbij een meisje in een kamer zit opgesloten en goud kan spinnen van hooi. Je moet puzzels oplossen.

2. Karakters zijn allemaal aparte wezens. Er is een standbeeld van steen maar dat is eigenlijk ook een van die wezens. Door puzzels/opdrachten op te lossen wordt deze persoon stukje bij beetje weer normaal. Hele vage beschrijving, excuses. Wat ik nog wel goed herinner is iets met Humpty-Dumpty (het ei). Ik weet niet of dit helpt XD

Op dit moment begin ik ook deels te twijfelen of deze games wel echt hebben bestaan haha maar indien ja, dan hoor ik graag welke het zijn!
Het enige belletje dat bij rinkelt is Mixed Up Mother Goose, van Sierra, maar die is ouder.

https://tweakers.net/i/RQmcX-z2W4CNajQPtqSsK5-WbC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5D6DTI0Epn7vNMZ9JUDJaK8g.jpg?f=fotoalbum_large

Of misschien Labyrinth of the Lost?

https://tweakers.net/i/QEAd59fcm6TKCUDXttp7xdE_aiw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H5pk4RL6Qe1ps7Vx8Y2Zm0ut.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 09-06-2021 10:44 ]

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Mayraine
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-06-2021
Negakinu schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:41:
[...]


Het enige belletje dat bij rinkelt is Mixed Up Mother Goose, van Sierra, maar die is ouder.

[Afbeelding]

Of misschien Labyrinth of the Lost?

[Afbeelding]
Helaas, die zijn het allebei niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-05 21:00
Ik dan ook eens. Er was ooit een spel waarvan de setting in de toekomst was. Top down view. Beetje mix tussen cyberpunk en neyo tokiyo. Single player ( niet stealth)

Een actie game die ik op de pc speelde zon 15 jaar geleden. Ik weet niet welk spel het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
MetalSonic schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:46:
Ik dan ook eens. Er was ooit een spel waarvan de setting in de toekomst was. Top down view. Beetje mix tussen cyberpunk en neyo tokiyo. Single player ( niet stealth)

Een actie game die ik op de pc speelde zon 15 jaar geleden. Ik weet niet welk spel het is.
- futuristisch
- top down
- geen stealth

Dat is wel heel erg beknopt. :D Wat schiet je nog meer te binnen?

Eerste wat me te binnen schiet is The Creed, maar die is uit 1998. Wel top down/isometrisch, cyberpunk, actie. Beetje Syndicate-achtig zonder de strategy.

https://tweakers.net/i/ZykAqYC6v0NL073tzyNeWC8aV5Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ro9SYVLdqm8JMqiv0pXCrh0w.jpg?f=user_large

https://tweakers.net/i/g8dBoi7DZqjbxDfykyw3Wr7aMpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZGX7j0uFDdHfKp14GSryyVB7.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door Negakinu op 10-06-2021 10:40 ]

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-05 21:00
Negakinu schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:33:
[...]


- futuristisch
- top down
- geen stealth

Dat is wel heel erg beknopt. :D Wat schiet je nog meer te binnen?

Eerste wat me te binnen schiet is The Creed, maar die is uit 1998. Wel top down/isometrisch, cyberpunk, actie. Beetje Syndicate-achtig zonder de strategy.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel kantoren en flats, was vaak avond. Gameplay was combo van slaan, springen en melee combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MetalSonic schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:57:
[...]


Veel kantoren en flats, was vaak avond. Gameplay was combo van slaan, springen en melee combat.
Urban Chaos, al voldoet het niet aan al je omschrijvingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Negakinu schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:33:
[...]


- futuristisch
- top down
- geen stealth

Dat is wel heel erg beknopt. :D Wat schiet je nog meer te binnen?

Eerste wat me te binnen schiet is The Creed, maar die is uit 1998. Wel top down/isometrisch, cyberpunk, actie. Beetje Syndicate-achtig zonder de strategy.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij is dat de game die ik al zolang zoek!
Magic schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:16:
Ik ben ook op zoek naar een spel. Het is al een poosje terug en details zijn wat blurry inmiddels, maar hoe ik denk dat het was:

Spel van eind jaren 90, eerste jaren 2000, waarschijnlijk op PC, maar kan op PS2 geweest zijn.

Spel is een isometrische (actie?)-RPG welke zich in een alternatieve toekomst afspeelt. Verhaal gaat voor zover ik me herinner over 2 facties, magie en technologie welke in oorlog zijn. Gaandeweg door het spel maak je keuzes, volgens mij aan de hand van welke upgrades (augments heetten die dacht ik) je kiest en ga je in een van deze 2 facties strijden tegen de andere. Je kieste upgrades in het magie pad, of technologische augments wat erg op de deus ex stijl leek.

Spel zag er kleurrijk en best goed uit voor de tijd. Spel had volgens mij een benaming met iets van "techno of chrono" oid.

Wat is het niet:
Het is geen Technomage, het zag er beter en realistischer uit dan die.
Shadowrun is te nieuw, hoewel het wel wat lijkt. De game die ik bedoel is echter wat klinischer qua grafische stijl.

Edit: verrek, ik heb hem al eens tevergeefs in dit topic gevraagd :D
Magic in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5"
Mijn omschrijving klopt niet 100%, mijn geheugen heeft me daar in de steek gelaten, maar ik weet 90% zeker dat dit em is!

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
Magic schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Volgens mij is dat de game die ik al zolang zoek!


[...]

Mijn omschrijving klopt niet 100%, mijn geheugen heeft me daar in de steek gelaten, maar ik weet 90% zeker dat dit em is!
Ahh, nice! Fijn dat ik dan toch nog iemand heb kunnen helpen. :)

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
Exorcist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:13:
[...]


Urban Chaos, al voldoet het niet aan al je omschrijvingen?
Die heb ik veel gespeeld, maar die was niet topdown. Vet spel vond ik dat toen. :D Semi-open world beat 'em up, toch? Herinner me er niet heel veel meer van.

https://tweakers.net/i/Vh2kd_O8gcB_yuiUSu3EAsswGEM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cKCZqieNoX3XPodcpLiaUSkV.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 10-06-2021 12:33 ]

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-05 21:00
Negakinu schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:31:
[...]


Die heb ik veel gespeeld, maar die was niet topdown. Vet spel vond ik dat toen. :D Semi-open world beat 'em up, toch? Herinner me er niet heel veel meer van.

[Afbeelding]
Nope die is het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 17:04

Khaine

Python liefhebber

MetalSonic schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:57:
[...]


Veel kantoren en flats, was vaak avond. Gameplay was combo van slaan, springen en melee combat.
Zelf nooit gespeeld maar is het Anachronox? De gameplay die ik op youtube heb gevonden voldoet een beetje aan de beschrijving.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
Khaine schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:28:
[...]


Zelf nooit gespeeld maar is het Anachronox? De gameplay die ik op youtube heb gevonden voldoet een beetje aan de beschrijving.
Da's een third person, turn-based rpg.

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Cyphax

Moderator LNX
MetalSonic schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:57:
[...]


Veel kantoren en flats, was vaak avond. Gameplay was combo van slaan, springen en melee combat.
Misschien wat ver gezocht, maar Fighting Force 1 of 2 wellicht?

Saved by the buoyancy of citrus


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:36
Mayraine schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:44:
Ik was met een vriend oude games aan het bespreken en kreeg opeens herinneringen aan twee games die ik echt heel lang geleden (2000-2005) heb gespeeld, maar nu kan ik ze dus absoluut nergens meer vinden op het internet. Het betreffen de volgende twee games:

1. Hoofdkarakters zijn twee kleine wezens/dieren. Het betreft het sprookje van Repelsteeltje waarbij een meisje in een kamer zit opgesloten en goud kan spinnen van hooi. Je moet puzzels oplossen.

2. Karakters zijn allemaal aparte wezens. Er is een standbeeld van steen maar dat is eigenlijk ook een van die wezens. Door puzzels/opdrachten op te lossen wordt deze persoon stukje bij beetje weer normaal. Hele vage beschrijving, excuses. Wat ik nog wel goed herinner is iets met Humpty-Dumpty (het ei). Ik weet niet of dit helpt XD

Op dit moment begin ik ook deels te twijfelen of deze games wel echt hebben bestaan haha maar indien ja, dan hoor ik graag welke het zijn!
Deze wellicht?

no animals were harmed during the production of this message


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Gezocht computerspel wat ik vroeger op de basisschool speelde. Ik weet niet meer of het in de pauze alleen mocht of dat het ook leerzaam spel was.

Groep 6 denk ik? zo rond 2003?
Top down 3d, puzzel, doolhof achtig, dus delen vrijspelen zodat je weer verder kon komen in het level.
In mijn herinnering was je een katachtige personage die je speelde en leek een beetje ratchet clank/garfield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:09
PerlinNoise schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:51:
Gezocht computerspel wat ik vroeger op de basisschool speelde. Ik weet niet meer of het in de pauze alleen mocht of dat het ook leerzaam spel was.

Groep 6 denk ik? zo rond 2003?
Top down 3d, puzzel, doolhof achtig, dus delen vrijspelen zodat je weer verder kon komen in het level.
In mijn herinnering was je een katachtige personage die je speelde en leek een beetje ratchet clank/garfield
één van de redcat games? Die waren er verschillende, maar allemaal "leerzaam"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
perpixel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:56:
[...]


één van de redcat games? Die waren er verschillende, maar allemaal "leerzaam"
Ja zou heel goed kunnen, maar op youtube zie ik niet echt welke ik bedoel.

Edit: Gevonden:

YouTube: Woeste Woordenbrij gameplay

[ Voor 49% gewijzigd door PerlinNoise op 22-06-2021 12:05 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • DeGoudenTip
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-12-2021
Hee,

Ik zoek een cd-rom spel van eind jaren '90 / begin jaren '00. (Volgens mij heette het iets van "Megapolis/Metropolis")

Het is een point-and-click adventure game en het lijkt volgens mij nog het meest op Pyjama Sam.

Het spel had een groene voorkant en speelde zich volgens mij af in een stad (oa Italiaans restaurant) waar je bepaalde karakters moest zoeken door op voorwerpen te klikken.

Één van de karakters was sowieso een spookje, maar er waren denk een stuk of 8 verschillende.

Als iemand m heeft en wilt verkopen; heel erg graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:39

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Nemean schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:05:
Ik ben op zoek naar een oude game die mij in eens te binnen schiet.

Educatief spel: Dit was een spel waarbij je eigenlijk je kennis kon opschroeven, taal, geschiedenis, biologie e.d. Je kreeg bijv. de botten te zien van het menselijk lichaam en moest je de juiste benaming opgeven (bijv. sleutelbeen etc). Ook kan ik mij herinneren dat er een plaatje voorbij kwam waar dinosaurussen op stonden welke je kon aanklikken, een regenboog gaf een tingelend geluid en als je op een dinosaures klikte ging deze niesen (echt op de manier: ha-ha-hatsjoeee). Ook staat mij enorm bij dat een vrouw bij een goed antwoord: "Goed zo" zei, en bij een fout antwoord: "Dat is niet goed!". Ik gok Windows 95/98.
Ik wil mij zelf toch even quoten. Ik heb het eindelijk weer terug gevonden. Het heet Launch Pad van Berkeley Systems. Dit kwam dus standaard op onze Compaq Presario met een Intel Pentium 75Mhz processor. :+

Het gedeelte over de vrouw die "Goed zo of dat is niet goed" zei, is toch van een ander stukje software.

[ Voor 8% gewijzigd door Nemean op 26-07-2021 09:49 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 23:39

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Op Fok! geprobeerd om erachter te komen wat de naam is van deze game, maar tot nu toe zonder succes.
Gisteren gingen ik en mijn vriendin terug in history welke games we allemaal speelden, de meeste wist ik wel te vertellen maar loop nu vast op deze game, het was voor mij ook even onduidelijk wat je ook alweer precies moest doen.

Uitleg:
Je hebt een veld met (glazen) gekleurde ballen (rood/groen/etc). Je moet zoveel mogelijk combo gaan maken door de ballen te selecteren met dezelfde kleur, links/rechts/boven/onder/schuin. Als je klaar was kon je nogmaals drukken en kwam er een knal achteraan, bij 4 stuks leek het net of het glas brak.
De woorden zoals, Amazing en Flawless Victory kwamen in voor.

Deze game zou ergens tussen 1998 / 2000 zijn geweest, maar zou prima nog wat later kunnen zijn. Het is een PC game die wel geïnstalleerd moest worden.

Hieronder mijn belachelijke kunsten om het een beetje uit te leggen :D (LET OP! Geen schaalverdeling, sommige waren kleiner dan andere maps)
https://i.ibb.co/jrLZ2sr/gamename.png

Hopelijk komen jullie eruit :)
Mijn eeuwige dank! :)

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedyGJ op 26-07-2021 22:18 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:18
Mogelijk een nieuwere variant van dit?



Er bestaan heel veel "Color lines" of "lines" games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik had vroeger een spel gespeeld bij een maatje op de originele XBOX, die me een beetje deed denken aan de Elder Scrolls reeks. In het begin kwam je in een stad die, als ik het me goed herinner, in de lucht bestond. Je moest via een soort kabelbaan en een haak naar andere plekken in de stad reizen.

Weet iemand welk spel ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-05 17:04
Klinkt als Bioshock Infinite, maar die was voor de Xbox 360..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
SpeedyGJ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:17:
Op Fok! geprobeerd om erachter te komen wat de naam is van deze game, maar tot nu toe zonder succes.
Gisteren gingen ik en mijn vriendin terug in history welke games we allemaal speelden, de meeste wist ik wel te vertellen maar loop nu vast op deze game, het was voor mij ook even onduidelijk wat je ook alweer precies moest doen.

Uitleg:
Je hebt een veld met (glazen) gekleurde ballen (rood/groen/etc). Je moet zoveel mogelijk combo gaan maken door de ballen te selecteren met dezelfde kleur, links/rechts/boven/onder/schuin. Als je klaar was kon je nogmaals drukken en kwam er een knal achteraan, bij 4 stuks leek het net of het glas brak.
De woorden zoals, Amazing en Flawless Victory kwamen in voor.

Deze game zou ergens tussen 1998 / 2000 zijn geweest, maar zou prima nog wat later kunnen zijn. Het is een PC game die wel geïnstalleerd moest worden.

Hieronder mijn belachelijke kunsten om het een beetje uit te leggen :D (LET OP! Geen schaalverdeling, sommige waren kleiner dan andere maps)
[Afbeelding]

Hopelijk komen jullie eruit :)
Mijn eeuwige dank! :)
Bejeweled 2001?

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:36
@Froooooom en @EValentino dat lijkt me ook Bioshock Infinite. Met de haak en alles. Het is een shooter overigens.
Die is vanaf de X360 en pc, dus niet op de gewone Xbox inderdaad.

reviews: BioShock: Infinite - op stap in Columbia

Als dat hem niet is, ben ik wel benieuwd welke het wel is.

[ Voor 36% gewijzigd door Arunia op 31-07-2021 12:59 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:57:
@Froooooom en @EValentino dat lijkt me ook Bioshock Infinite. Met de haak en alles. Het is een shooter overigens.
Die is vanaf de X360 en pc, dus niet op de gewone Xbox inderdaad.

reviews: BioShock: Infinite - op stap in Columbia

Als dat hem niet is, ben ik wel benieuwd welke het wel is.
Jup dat was hem! Thanks heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 23:39

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Acid Vendetta schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:03:
Mogelijk een nieuwere variant van dit?

[YouTube: Color Lines (Dos game 1992)]

Er bestaan heel veel "Color lines" of "lines" games.
Nee je hoefde de bal niet te bewegen, gewoon een volle veld die je leeg moest maken, kleuren stonden zo door elkaar dat je moest puzzelen om alle kleuren te kunnen wegspelen.
Het was 2d met visual effects.
Nee geen Bejeweled helaas.
Heb zelf ook al in de database gezocht van de games, naar niks nopes nada, als of de game helemaal niet heeft bestaan. Erg lastig dit ;(

Hier nog een verduidelijking van de game. 1x klik krijg je dus de stroom/lighting effect, 2de klik bevestig je dus het verwijderen van de ballen. Logische wijze zou dus eerst de bovenste blauwe en dan de onderste blauwe om vervolgens de rode weg te spelen omdat je anders met de enkel rode ballen zit.

https://i.imgur.com/63WFEaA.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Balor
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
SpeedyGJ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:17:

Hier nog een verduidelijking van de game. 1x klik krijg je dus de stroom/lighting effect, 2de klik bevestig je dus het verwijderen van de ballen. Logische wijze zou dus eerst de bovenste blauwe en dan de onderste blauwe om vervolgens de rode weg te spelen omdat je anders met de enkel rode ballen zit.
Dit klinkt als een iets modernere versie van Bubblets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 23:39

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Balor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:23:
[...]


Dit klinkt als een iets modernere versie van Bubblets.
Net even opgezocht en inderdaad die is een classic old game :) maar doel is inderdaad hetzelfde :)
Misschien dat ik hier ook nog verder mee kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik speel nu The Ascent. Vette top-down 2D shooter. Die game doet me denken aan een ander spel dat ik vroeger veel speelde, ook zo net vet.

Hoe heet dat spel dat net als The Ascent wegspeelt van vroeger. Het was ook top-down en volgens mij een spel voor PC en Amiga. Het had een aliens achtinge setting, maar:

is het niet.

En the Syndicate bedoel ik ook niet. Het was net als The Ascent hoog action-paced.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 04-08-2021 00:06 ]


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 09:45
@CyberMania Alien Breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
_/-\o_ yep, die bedoelde ik! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:31
Oud spel (25 jaar terug?), weet niet meer of het op console of een arcade kast was. Je moest racen op skeelers, en kon je tegenstanders ook zijwaartse schoppen geven. Ik weet het, heel vaag, maar de enige herinneringen die ik er van heb is als heel jong knulletje :+ Iemand enig idee?

edit: Gevonden! 2Xtreme.

[ Voor 11% gewijzigd door danslo op 09-08-2021 16:45 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:36
Op de Atari STe een platformer waarbij je ook zelf levels kon bouwen. Je speelde met een vrouwtje met (als ik het mij goed herinner) een roze rokje, zwart hesje, hoedje en geel haar.

Geen vlotte platformer overigens en alles in 1 scherm. Wel toffe mogelijkheden om te bouwen. Plateautjes plaatsen, liftjes, lopende banden tegen een zwarte achtergrond.

Iemand die heel toevallig weet welke game dit is? Zoek me al jaren rot en kwam toen zojuist dit topic tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door KlaasjeNL op 09-08-2021 16:50 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • ilkyie
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-09-2021
Hey!
Ik ben opzoek naar een oud pc spel. Volgens mij heette het personage Sam, en er waren meerdere versies. Op de boerderij, in een spookhuis etc. Hij had blond haar en een rood shirt (als ik het me goed kan herinneren). Je kon naar verschillende kamers en ik weet dat ik het heel leuk vond, maar meer kan ik me niet herinneren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
ilkyie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:37:
Hey!
Ik ben opzoek naar een oud pc spel. Volgens mij heette het personage Sam, en er waren meerdere versies. Op de boerderij, in een spookhuis etc. Hij had blond haar en een rood shirt (als ik het me goed kan herinneren). Je kon naar verschillende kamers en ik weet dat ik het heel leuk vond, maar meer kan ik me niet herinneren :/
Pajama Sam?

https://tweakers.net/i/d60UN0DWFStAsVi51cjXR7lEfUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNcsNKF1d6EN4uMkuPWztVHs.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:38
Ik ben op zoek naar een spel dat ik waarschijnlijk op de PlayStation 2 heb gespeeld. Het betreft en Japanse game, het enige van wat ik me er van kan herinneren is dat je met een personage door een Japanse stad liep waar zich een ramp had voltrokken. Je liep ook over de Japanse ringweg of snelweg heen en alle verkeer stond stil. Ik weet niet meer wat voor soort spel dit was, volgens mij een verhalende game.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel


Acties:
  • +2 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
Lasmibalsingh schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:19:
Ik ben op zoek naar een spel dat ik waarschijnlijk op de PlayStation 2 heb gespeeld. Het betreft en Japanse game, het enige van wat ik me er van kan herinneren is dat je met een personage door een Japanse stad liep waar zich een ramp had voltrokken. Je liep ook over de Japanse ringweg of snelweg heen en alle verkeer stond stil. Ik weet niet meer wat voor soort spel dit was, volgens mij een verhalende game.
Zettai Zetsumei Toshi / Disaster Report?

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:38
Negakinu schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:06:
[...]


Zettai Zetsumei Toshi / Disaster Report?
Waarschijnlijk is dit het spel, ik zal nog wat gameplay videos er van bekijken. In ieder geval bedankt voor het meezoeken.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • xdanaaax
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-09-2021
Hoi allemaal!

Speciaal voor deze vraag heb ik een account aangemaakt, aangezien ik maar niet op de naam van het spel kom. De game komt uit de jaren '00 en was bedoeld voor kinderen rond de 6 tot 10 jaar.

Ik heb een vrij vage beschrijving, maar het enige wat ik mij goed kan herinneren is dat het een point and click game was waarbij je als twee muisjes (althans, ze zagen eruit als muizen) een mysterie geloof ik in een museum moest oplossen. De ene muis was grijs en was een jongen, de ander was bruin en was een meisje. Ik kan nog precies voor me halen dat er groene 'laser deuren' waren en dat je in dat museum allemaal tentoonstelling had. Je kwam dus slagen, gorilla's en olifanten tegen.

Nou weet ik dat het grijze muisje ook een eigen game had. Volgens mij was dit een meer educatief spel, maar daar kan ik mij helaas niks van herinneren.

Als iemand mij al kan helpen met de naam van de muizen, dan kan ik weer in vrede slapen :)

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:18
Sam & Max Hit the Road zal het wel niet zijn aangezien het om een hond en konijn gaat.. Ook wel een iets oudere (DOS) game.

Hoe zag het er uit. Cartoony? Felle kleuren? Andere specifieke details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:36
@Acid Vendetta dat was wat ik ook wilde neer zetten. Kom qua Googlefu eigenlijk niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-05 22:06
supayoshi schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:50:
opnieuw mijn vraag,

Ik ben opzoek naar diverse spellen uit het onderwijs, gedurende de jaren 90, gespeeld op DOS en Windows 3.11
Waaronder:
- Clowns voor Windows ( programma met kleurplaten, opdrachten en eenvoudige dingen, peuter programma)
- Rekenprogramma's (muurtje- metselen, keersommen maken, tafels)
- Meer van dit soort rekenspelletjes voor MSDOS en Windows
Iemand?

dank
Ik ben hier nog steeds naar opzoek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 11:15
supayoshi schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:40:
[...]


Ik ben hier nog steeds naar opzoek 8)7
Word Rescue
Math Rescue

Zijn 2 goede games hiervoor

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 16:40
Vroegah op de basisschool (zo rond 1995) speelde we nog wel eens Slick 'n Slide op Dos.

We speelde toen ook nog een ander spel, dat was een multiplayer (als in, 2 mensen op het keyboard tegelijk) space shooter, top down. Je had verschillende ruimtevoertuigen en die konden projectielen afvuren. Ik weet alleen nog dat er een groen voertuig was dat behoorlijk OP was, dus die mocht je niet kiezen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 13-10-2021 00:52 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 14:58

Megalodon86

Enzyme X

Star Control III misschien? Of was het meer topdown zoals Raptor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 16:47
Dat lijkt het arcade gedeelte van Star Control 2 inderdaad. Die dreadnoughts van de Ur-Quans waren wel een beetje overpowered.

https://wiki.uqm.stack.nl/List_of_ships

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
Wie kent deze nog?? Gadget: Lost in Time.
https://pekoeblaze.wordpress.com/tag/gadget-lost-in-time/

Ik heb er letterlijk JAREN over gedaan om deze terug te vinden. Het enige dat ik nog wist was tijdreizen en platformen. Enorm pak van mijn hart. :p

https://tweakers.net/i/USG6kSXkXms9pbkxDJr2aJm2uUY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vXuIzZcwiFHI28YjMn54K4Ka.jpg?f=user_large

https://tweakers.net/i/4ySqWrAoWn_yG5IReJwAe29l9YA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aBHUaT9Wf07z5M68dB4wrJAf.jpg?f=user_large

https://tweakers.net/i/rhX9SxtgneE0grN_dFHnSdy9gJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XUNrHs2us3TpFvTrMUwgZyqD.png?f=user_large

https://tweakers.net/i/M_tbGBWc4YnrDLuy_A4Xn-7AQ0A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hTBORqR1oJ6goQV1BDgnbCAo.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Negakinu op 13-10-2021 12:56 ]

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26
EvaluationCopy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:14:
Dat lijkt het arcade gedeelte van Star Control 2 inderdaad. Die dreadnoughts van de Ur-Quans waren wel een beetje overpowered.

https://wiki.uqm.stack.nl/List_of_ships
Psssss, een ship op offeren om hem te verzwakken en dan met de human wannabe enterprise homing missiles spammen....die kleine sheepjes van zijn special pak je heel gemakkelijk met jouw special lasertjes!
(Maar....'tijdje' geleden dat ik dit veel speelde, dus mogelijk is het iets anders dan ik me herinner :+

Krijg er wel gelijk weer zin in!

10 second ninja DONE


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Sagat schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:35:
[...]


Psssss, een ship op offeren om hem te verzwakken en dan met de human wannabe enterprise homing missiles spammen....die kleine sheepjes van zijn special pak je heel gemakkelijk met jouw special lasertjes!
(Maar....'tijdje' geleden dat ik dit veel speelde, dus mogelijk is het iets anders dan ik me herinner :+

Krijg er wel gelijk weer zin in!
Bij mij begint het ook weer te kriebelen. Deel II heb ik nooit uitgespeeld, toch maar weer eens op zoek naar The Ur-Quan Masters :)

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 13-10-2021 13:39 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20
Vanuit nostalgische gevoelens ben ik opzoek naar een game die ik vroeger speelde op de pc van mijn vader. Ik denk dat het ms dos betreft, maar het zou ook Windows 95 geweest kunnen zijn.

Zo uit m'n hoofd: In het spel bestuur je een schip door op vierkantjes te klikken. De map bestond uit een soort schaakbord met allemaal vierkantjes. Onder die vierkantjes konden zeemonsters zitten of schatten. Doel van het spel is mij niet meer helder.

Google op dos, exploration, ship, pirates e.d. leveren mij niks op. Wellicht dat jullie kunnen helpen!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 12:44

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Haasnoot94 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:03:
Vanuit nostalgische gevoelens ben ik opzoek naar een game die ik vroeger speelde op de pc van mijn vader. Ik denk dat het ms dos betreft, maar het zou ook Windows 95 geweest kunnen zijn.

Zo uit m'n hoofd: In het spel bestuur je een schip door op vierkantjes te klikken. De map bestond uit een soort schaakbord met allemaal vierkantjes. Onder die vierkantjes konden zeemonsters zitten of schatten. Doel van het spel is mij niet meer helder.

Google op dos, exploration, ship, pirates e.d. leveren mij niks op. Wellicht dat jullie kunnen helpen!:)
Pirate’s Plunder of Sea Rogue misschien?

And I'm the only one and I walk alone.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20
Dankjewel! Pirate's plunder lijkt er wel erg veel op. Ik ga er straks eens even goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • dndg
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-10-2021
Hallo, ik ben op zoek naar een oud race spel. Zal ergens van rond 2000 zijn gok ik, give or take a few years. Was een race spel waar je naast gewone auto's en andere voertuigen ook kon racen op bijvoorbeeld een hond en andere gekke dingen. Vond het vroeger een hilarisch spel, maar geen idee meer hoe het heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Standeman

Prutser 1e klasse

dndg schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:55:
Hallo, ik ben op zoek naar een oud race spel. Zal ergens van rond 2000 zijn gok ik, give or take a few years. Was een race spel waar je naast gewone auto's en andere voertuigen ook kon racen op bijvoorbeeld een hond en andere gekke dingen. Vond het vroeger een hilarisch spel, maar geen idee meer hoe het heet.
Wacky Wheels toevallig?

Weet je nog wel os/perspectief/etc?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 16:40
Megalodon86 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:20:
Star Control III misschien? Of was het meer topdown zoals Raptor?
Volgens mij is dat het ja! Zag op de eerste screenshot al dat groene schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • dndg
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-10-2021
Standeman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:32:
[...]

Wacky Wheels toevallig?

Weet je nog wel os/perspectief/etc?
Was op de pc, perspectief was van achter het 'voertuig'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-05 10:21
Ok, ik ga denk ik de meest basic omschrijving voor een game geven maar wie weet. Het gaat om een dos/win 95 game die ik vroeger op floppy heb aangeschaft. Het is een shooter in de stijl van Wolfenstein/Doom zoals je in die tijd veel had. Nu komt het tricky deel, het enige wat ik me kan herinneren is een level met een soort ruimte met kolommen er in waar de vijanden in rondliepen. Het waren iets van groene pilaren met een soort energie/schichten eromheen.

De sticker op de floppydisk was volgens mij de protagonist met een wapen in zijn hand die tegen de muur leunde. Qua titel komt er echt helemaal niks naar boven dus ik hoop dat iemand met deze summiere omschrijving me kan helpen, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:36
Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:15:
Ok, ik ga denk ik de meest basic omschrijving voor een game geven maar wie weet. Het gaat om een dos/win 95 game die ik vroeger op floppy heb aangeschaft. Het is een shooter in de stijl van Wolfenstein/Doom zoals je in die tijd veel had. Nu komt het tricky deel, het enige wat ik me kan herinneren is een level met een soort ruimte met kolommen er in waar de vijanden in rondliepen. Het waren iets van groene pilaren met een soort energie/schichten eromheen.

De sticker op de floppydisk was volgens mij de protagonist met een wapen in zijn hand die tegen de muur leunde. Qua titel komt er echt helemaal niks naar boven dus ik hoop dat iemand met deze summiere omschrijving me kan helpen, thanks!
Heretic, Hexen, Rise of the Triad?

no animals were harmed during the production of this message


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:55

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:15:
Ok, ik ga denk ik de meest basic omschrijving voor een game geven maar wie weet. Het gaat om een dos/win 95 game die ik vroeger op floppy heb aangeschaft. Het is een shooter in de stijl van Wolfenstein/Doom zoals je in die tijd veel had. Nu komt het tricky deel, het enige wat ik me kan herinneren is een level met een soort ruimte met kolommen er in waar de vijanden in rondliepen. Het waren iets van groene pilaren met een soort energie/schichten eromheen.

De sticker op de floppydisk was volgens mij de protagonist met een wapen in zijn hand die tegen de muur leunde. Qua titel komt er echt helemaal niks naar boven dus ik hoop dat iemand met deze summiere omschrijving me kan helpen, thanks!
Zou het Duke Nukem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:56
ilkyie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:37:
Hey!
Ik ben opzoek naar een oud pc spel. Volgens mij heette het personage Sam, en er waren meerdere versies. Op de boerderij, in een spookhuis etc. Hij had blond haar en een rood shirt (als ik het me goed kan herinneren). Je kon naar verschillende kamers en ik weet dat ik het heel leuk vond, maar meer kan ik me niet herinneren :/
Jij bedoelt natuurlijk Secret Agent Missions (SAM):

YouTube: Secret Agent Missions 1, 2 & 3 (DOS)

Althans.... dit was een game die ik vroeger blauw gespeeld heb en ook een tijdje naar op zoek was.

https://tweakers.net/i/N27PEFoUe5_9Zy5lu3spcFsiuXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d16ODjCtAjv6kVgCvLuhu99K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door CousinBoneless op 15-10-2021 11:28 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 13:36
Nvm ik heb het niet goed gelezen.

[ Voor 93% gewijzigd door Alvanosa op 15-10-2021 11:48 ]

PSN: Alvanosa


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
Klopt!

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-05 10:21
Caeruleus schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Heretic, Hexen, Rise of the Triad?
Neen, het was geen van de bekendere games. Het zag er ook beduidend beroerder uit dan Rise of the Triad. Het was een beetje de game generatie van ervoor. (1990 - 1994 zeg maar).
GRDavies75 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:07:
[...]


Zou het Duke Nukem kunnen zijn?
Ook niet, het was echt niet '3D' als in nieuwe stijl, ook geen side-scrolling shooter zoals de oude Dukes. Het was echt hetzelfde aangezicht als Wolfenstein 3D maar dan dus in een compleet andere setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 12:44

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Neen, het was geen van de bekendere games. Het zag er ook beduidend beroerder uit dan Rise of the Triad. Het was een beetje de game generatie van ervoor. (1990 - 1994 zeg maar).

[...]

Ook niet, het was echt niet '3D' als in nieuwe stijl, ook geen side-scrolling shooter zoals de oude Dukes. Het was echt hetzelfde aangezicht als Wolfenstein 3D maar dan dus in een compleet andere setting.
Blake Stone dan misschien?

And I'm the only one and I walk alone.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-05 10:21
Wow, dit zou hem wel eens kunnen zijn. Ga even kijken of ik er een werkende versie van kan vinden. Super, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Cyphax

Moderator LNX
Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:18:
[...]


Wow, dit zou hem wel eens kunnen zijn. Ga even kijken of ik er een werkende versie van kan vinden. Super, thanks!
https://www.gog.com/game/blake_stone_aliens_of_gold
:)

Saved by the buoyancy of citrus


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-05 10:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • robbinschut
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-02 10:36
Ik ben op zoek naar de naam van een spel wat ik eind jaren '90 (volgens mij) als demo op de pc speelde. Het is een soort RTS waarin je in mijn beleving een robotje was die gedropt werd in een haven en zich door containers / explosieve boxen een weg moest banen naar het eind waar je opgepikt werd door een ruimteschip. Onderweg werden steeds nieuwe vijandige mechanische spinnen gedropt. Volgens mij stond het op een cd-rom met demogames voor Windows 98, maar weet dat niet meer zeker. Wie helpt mij aan een antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 17:04

Khaine

Python liefhebber

robbinschut schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:04:
Ik ben op zoek naar de naam van een spel wat ik eind jaren '90 (volgens mij) als demo op de pc speelde. Het is een soort RTS waarin je in mijn beleving een robotje was die gedropt werd in een haven en zich door containers / explosieve boxen een weg moest banen naar het eind waar je opgepikt werd door een ruimteschip. Onderweg werden steeds nieuwe vijandige mechanische spinnen gedropt. Volgens mij stond het op een cd-rom met demogames voor Windows 98, maar weet dat niet meer zeker. Wie helpt mij aan een antwoord?
Het doet mij denken aan "Bedlam". Spel van eind jaren '90, alleen is dat geen RTS.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • robbinschut
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-02 10:36
Khaine schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:05:
[...]


Het doet mij denken aan "Bedlam". Spel van eind jaren '90, alleen is dat geen RTS.
Held! _/-\o_ dat is hem! Super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 17:04

Khaine

Python liefhebber

robbinschut schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:57:
[...]


Held! _/-\o_ dat is hem! Super bedankt.
Mooi! En graag gedaan uiteraard. :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?


Acties:
  • +2 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
Khaine schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:26:
[...]


Mooi! En graag gedaan uiteraard. :)
Toen je me hielp herinneren aan Bedlam, moest ook meteen aan de volgende titel uit dat tijdperk denken:

Gender Wars! :D

https://tweakers.net/i/lYMULSLPYVlBHGTDaKZkd9eUEH0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/icYpkQsKuMvAVQqTFoFrCIV9.jpg?f=user_large

https://tweakers.net/i/xXejrvFfYPGpmnfuDNosomVAQ8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEd7wQjPnhbjTA6MSCNz2THn.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold


Acties:
  • +2 Henk 'm!

  • sillverray
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05-2023
Deze game heet De drukke mensen van Hamsterland en komt uit 1995
sillverray schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 02:20:
Hallo allemaal,

Ik was vanavond op visite en we kwamen zo aan de praat over old skool computer games die we vroeger speelden

Nu ben ik op zoek naar een spel in ongeveer dezelfde tijd als barabas de boekenbij

Wanneer het spel opstart start je in een soort taxi waar je dan op de achterkant van de voorstoel een lijst aan bestemmingen hebt waarvan er ook eentje een ziekenhuis is waar je dan bij een soort 2d scherm uit komt met 3 raampjes aan de bovenkant als je op die raampjes zou klikken gaat het licht aan en hoor en zie je dat iemand de knie heeft gebroken daar slaat de dokter een hamertje tegen aan en een ander raampje is iets met een gynaecoloog die een baby moet brengen

hoop dat jullie het nog een beetje weten welk spel ik hier bedoel ik sta open voor suggesties

O-)

Edit: bij het laden van de bestemmingen gaat er ook een taximetertje lopen die bij aankomst omhoog staat met een soort ping geluidje

  • rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11-2023
Hey iedereen..

Ik heb er ook een, kwam zomaar bij me op en ik was benieuwd of het spel nog steeds te krijgen is.

Ik weet nog wat trefwoorden, en de intro staat me ook nog bij.

Het spel was destijds voor Windows Mobile uitgebracht. Het betreft een puzzel spel. Vrij kleurrijk, gekleurde monstertjes, spiezen, vallen.

De intro was dat het hoofdpersoontje op zijn skateboard zich samen met zijn vrienden verveelden en hij wist een baan wat alle andere overtrof. Dat was een baan in de tuin van een gekke professor, hij draait een perfecte looping en valt in een gat, weg was ie. .Dan begint het spel.

Wie o wie kan zich dit herinneren, en hoe heet het? Google biedt geen uitkomst helaas.

Thnx in advance!

Rolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
rolfkunst schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:02:
Hey iedereen..

Ik heb er ook een, kwam zomaar bij me op en ik was benieuwd of het spel nog steeds te krijgen is.

Ik weet nog wat trefwoorden, en de intro staat me ook nog bij.

Het spel was destijds voor Windows Mobile uitgebracht. Het betreft een puzzel spel. Vrij kleurrijk, gekleurde monstertjes, spiezen, vallen.

De intro was dat het hoofdpersoontje op zijn skateboard zich samen met zijn vrienden verveelden en hij wist een baan wat alle andere overtrof. Dat was een baan in de tuin van een gekke professor, hij draait een perfecte looping en valt in een gat, weg was ie. .Dan begint het spel.

Wie o wie kan zich dit herinneren, en hoe heet het? Google biedt geen uitkomst helaas.

Thnx in advance!

Rolf
Staat 'ie hier tussen? https://www.trueachievements.com/windows-phone/games

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11-2023
Dat is al veel moderner, Windows Phone. Ik heb het over de iPaq tijd (met een q inderdaad) Windows Mobile, of PocketPC.

Wellicht zijn er ook lijstjes van windows mobile spellen.. Ik ga weer eens zoeken!

Maar wel bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Nikkiv
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik zoek een computerspel voor Windows uit de jaren '90. Je kon zelf filmpjes maken aan de hand van voorgeprogrammeerde animatiefiguren en achtergronden. Het was allemaal nogal fantasy-thema, er waren bijvoorbeeld elfjes die rondvlogen en een bepaald geluid maakten. Ik denk dat de centrale figuur een tovenaar was. De doos was paars. Heel vaag allemaal, maar ik ben al jaren op zoek en ik ben de wanhoop nabij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nikkiv schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:23:
Ik zoek een computerspel voor Windows uit de jaren '90. Je kon zelf filmpjes maken aan de hand van voorgeprogrammeerde animatiefiguren en achtergronden. Het was allemaal nogal fantasy-thema, er waren bijvoorbeeld elfjes die rondvlogen en een bepaald geluid maakten. Ik denk dat de centrale figuur een tovenaar was. De doos was paars. Heel vaag allemaal, maar ik ben al jaren op zoek en ik ben de wanhoop nabij!
https://static.wikia.nocookie.net/logopedia/images/7/79/MV5BNmNkMGQxNDYtYTc2Mi00MGVmLTgzNWItNTc2NzI5MTU1ZTYwXkEyXkFqcGdeQXVyNzg5OTk2OA%40%40._V1_.jpg/revision/latest?cb=20210616174435

/omvat niet alles door jou omschreven..althans, kan geen elfjes of fantasy ontdekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 19-11-2021 15:52 ]


Acties:
  • +4 Henk 'm!

  • Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:11
Nikkiv schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:23:
Ik zoek een computerspel voor Windows uit de jaren '90. Je kon zelf filmpjes maken aan de hand van voorgeprogrammeerde animatiefiguren en achtergronden. Het was allemaal nogal fantasy-thema, er waren bijvoorbeeld elfjes die rondvlogen en een bepaald geluid maakten. Ik denk dat de centrale figuur een tovenaar was. De doos was paars. Heel vaag allemaal, maar ik ben al jaren op zoek en ik ben de wanhoop nabij!
Ik speelde als kind altijd Cartooners.

https://tweakers.net/i/dcCdW_F1vbHkDOoS5O8xlZmIKA4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AOVt6Bbi4l8WIxkWCxpuM6h0.jpg?f=user_large

https://tweakers.net/i/C8RLIMyK7Nu6PBZgAzJv0YpS6tw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/m7fxtMfCYxVOObjuH8FkOVl6.gif?f=user_large

https://tweakers.net/i/WHHAcE-YjNRxDJi8e28zulI4MDo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/xSIr2gWpCtx9Ov9i8v8ktzWA.gif?f=user_large

too old, too cold


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zoek een oude PC game, denk begin 2000s. Het speelt zich onderwater af en je bent volgens mij iets van een vis. Je beweegt in 2d van links naar rechts. Hierbij moet je allerlei andere dieren/beesten ontwijken. Misschien zelfs iets van muntjes verzamelen. Ook kon je een luchtbel gevangen worden. In mijn herinnering was het een vrij snel spel.

Met flink gegoogle kom ik er niet uit. Het is overigens NIET freddi fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 17:04

Khaine

Python liefhebber

Tk55 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:53:
Ik zoek een oude PC game, denk begin 2000s. Het speelt zich onderwater af en je bent volgens mij iets van een vis. Je beweegt in 2d van links naar rechts. Hierbij moet je allerlei andere dieren/beesten ontwijken. Misschien zelfs iets van muntjes verzamelen. Ook kon je een luchtbel gevangen worden. In mijn herinnering was het een vrij snel spel.

Met flink gegoogle kom ik er niet uit. Het is overigens NIET freddi fish.
Klinkt een heeeeel kleine beetje als Ecco the Dolphin (Sega)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Khaine schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:37:
[...]


Klinkt een heeeeel kleine beetje als Ecco the Dolphin (Sega)
Helaas niet! De stijl was een stuk meer cartoony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Jacksailz
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11-2021
Hallo mensen!

Ik ben op zoek naar de naam van een spel.
Het was een city builder en ik speelde het in 2010 ongeveer.
Volgens mij was het een nederlands spel. Ik dacht ook dat het geen app had maar alleen een webbrowser, miss kwam er later een app.
De website was een beetje bruin/wit/creme achtig als ik het me goed herriner.
Help mij aan mijn antwoord want het kraakt in mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 15:00
Jacksailz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:59:
Hallo mensen!

Ik ben op zoek naar de naam van een spel.
Het was een city builder en ik speelde het in 2010 ongeveer.
Volgens mij was het een nederlands spel. Ik dacht ook dat het geen app had maar alleen een webbrowser, miss kwam er later een app.
De website was een beetje bruin/wit/creme achtig als ik het me goed herriner.
Help mij aan mijn antwoord want het kraakt in mn hoofd.
De enige city builder als webbrowsed game die ik me kan herinneren is: https://megatycoon.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 17:04

Khaine

Python liefhebber

Tk55 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:45:
[...]

Helaas niet! De stijl was een stuk meer cartoony.
Was het iets van "Feeding Frenzy" of "Moby Dick"? (disclaimer; nooit gespeeld maar google-fu bracht mij daar op).

Daar houdt al mijn vis-scroller kennis op :D .

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Help! Afgelopen voorjaar of zomer kwam ik op Kotaku, Polygon of The Verge een preview tegen van een indie game. Concept was iets met het bouwen van een jungle, het herstellen van woestijnen naar leefbare grond en vast iets moet groene energie. Is een PC titel, beetje tycoon achtig.

Maar ik kan het artikel nergens meer terugvinden. Iemand een idee waar dit over gaat?

[ Voor 6% gewijzigd door Ronwiel op 29-11-2021 16:40 ]


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-05 11:56
Ronwiel schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:35:
Help! Afgelopen voorjaar of zomer kwam ik op Kotaku, Polygon of The Verge een preview tegen van een indie game. Concept was iets met het bouwen van een jungle, het herstellen van woestijnen naar leefbare grond en vast iets moet groene energie. Is een PC titel, beetje tycoon achtig.

Maar ik kan het artikel nergens meer terugvinden. Iemand een idee waar dit over gaat?
Terra Nil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@MarvelousMax held! Dat is 'm inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • anne4796
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-03-2022
Hi,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik zoek een oude pc level game waar je een constructie moet bouwen en dan met ballen de constructie ‘testen’ met dan een goed resultaat om door te kunnen naar volgend level.
Beetje cryptisch omschreven. 8)
Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:11
anne4796 schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:26:
Hi,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik zoek een oude pc level game waar je een constructie moet bouwen en dan met ballen de constructie ‘testen’ met dan een goed resultaat om door te kunnen naar volgend level.
Beetje cryptisch omschreven. 8)
Dank alvast!
Klinkt een beetje als "the incredible machine" ?
Pagina: 1 ... 64 ... 71 Laatste


Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee